Utställningseländet har börjat ...

Nika är en snygg hund, det ser jag och tycker naturligtvis att alla andra ska tycka det också. Hon hade en titel med sig i bagaget när hon kom från Tjeckien. Juniorchampion, men den får vi inte använda i Sverige. Nu har hon i alla fall två cert här i Sverige och det fattas ett för utställningschampionatet.
Glada i hågen for vi till Västerås i lördags och hoppades på lyckan, utställningar är inte vad jag prioriterar som nummer ett. Tyvärr missade vi certet, hamnade på tredje plats, men vi fick i alla fall CK, så det var ju bra.
På bilden syns de hundar som deltog och enda mannen i församlingen tog hem certet med sin tik. Jag får nog träna på köttbulls- och mobiltelefonkastning jag också för en större framgång i utställningsringen.

Mer om Nika och mina hundar hittar du på fliken " Våra hundar" eller klicka här:
http://hem.passagen.se/jarvsostigen/hundar.html


image23

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0